Z radością przystąpiliśmy do akcji po raz kolejny. Tym razem uczestnictwo zaproponowałam klasie 5, 7 i 8. Dziewiętnastu uczestników zjawiło się w szkole 8 października o godzinie 16.30. Aby nawiązać do tematyki detektywistycznej wykorzystałam grę Śledztwo w bibliotece – wirtualny escape room
,,Przygotujcie się na niemałą ilość zagadek i łamigłówek. Fabuła gry będzie oparta na znanych książkach detektywistycznych pisanych z myślą o młodych Czytelnikach. Pojawią się nawiązania m.in. do Lassego i Mai, Detektywów z Tajemniczej 5., Nelly Rapp i wielu innych postaci.
Za chwilę staniesz przed drzwiami Biblioteki i wcielisz się w rolę Czytelnika, który bardzo dobrze zna to miejsce. Dziś jednak coś Cię zaskoczy…
Przed Tobą kilkanaście łamigłówek ukrytych w pomieszczeniach Biblioteki.’’ To ,,zabójcza’’ zagadka matematyka, której rozwiązanie zakończy grę.
Rozszyfrowywanie zagadek, łamigłówek zajęło uczestnikom sporo czasu, ale dostarczyło sporo frajdy. Ponadto poznaliśmy wiele tytułów książek, których jeszcze nie ma na półkach naszej szkolnej biblioteki. Na pewno przy następnych zakupach część z nich znajdzie się na liście a otrzymany w ramach akcji egzemplarz książki z tej serii wydawnictwa Media Rodzina OPERACJA BURZOWA CHMURA uzupełni nasze zbiory.
Już pod osłoną nocy rozpoczęliśmy projekcję filmu ,,Operacja Człowiek w Czerni’’ Norwegia 2018, reż. Grethe Bøe-Waal. To kryminał familijny o parze młodych detektywów, ekranizacja popularnej serii książek dla dzieci „Biuro Detektywistyczne nr 2„. Bohaterowie filmu, Tiril i Olivier, to para młodych detektywów, która wraz z wiernym psim przyjacielem Otto rozwiąże każdą zagadkę. Pewnego dnia przyjaciele natrafiają na tajemnicze dziury w ziemi. Coś, co wydaje się zagrożeniem dla rowerzystów, w rzeczywistości jest początkiem bardziej skomplikowanej sprawy. Po okolicy grasuje tajemniczy Człowiek w Czerni, który poszukuje skarbu. Młodzi detektywi zaczynają śledztwo, które sięga do historii miasteczka i jego mieszkańców. Czego szuka zamaskowany złoczyńca? Czy znalezienie mapy z przeszłości pozwoli rozwikłać tę zagadkę? Czy prawda ujrzy światło dzienne?
Po zakończeniu filmu odbyła się druga część warsztatów języka migowego, tym razem pod hasłem w ŚWIECIE CISZY. Prowadząca, Sabina Krawczyk, uczennica klasy 8 jest bardzo dobrym nauczycielem a i koledzy, i koleżanki chętnie poddają się nauce. Jak jest to wskazane, miała miejsce diagnoza ,, na wejściu’’. Wypadła bardzo dobrze, mimo, że w tym roku do kursu przystąpili uczniowie klasy 5. Ale dla nich język migowy nie jest nowością . Już migali będąc w zerówce, gdzie została wprowadzona Innowacja Pedagogiczna pt. „MÓWIĄCE PALUSZKI” – program nauczania Polskiego Języka Migowego dla dzieci słyszących w wieku przedszkolnym. Jej celem było poszerzenie świadomości językowych uczniów, rozbudzenie wrażliwości i otwartości na osoby niesłyszące, wspomaganie nauki pisania, czytania, liczenia i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. A także usprawnienie pracy rąk i ogólnej motoryki ciała poprzez konieczność przekazywania znaków za pomocą gestów. Dlatego po latach przerwy miło im było przypomnieć sobie ten sposób porozumiewania się. Zasób słownictwa został rozszerzony o nazwy owoców, warzyw, dni tygodnia czy pojęcia, które dotyczyły nocnego spotkania i biblioteki. Na zakończenie spotkania można było wykazać się sprawnością i koordynacją ruchową w zabawie RĘCE- STOPY.
I tak o godzinie 20.00 zakończyliśmy tegoroczne nocne spotkanie, w którym uczestniczyły również panie: Katarzyna Majcher i Anna Totoś.
Nauczyciel bibliotekarz
Małgorzata Musiał